2005-06-08

Telefonförsäljare

Jag gillar inte när det ringer telefonförsäljare till mig. En gång har jag till och med kört en "Seinfeld" på en av dem. Jag sa åt försäljaren att jag ville ha hans hemtelefonnummer, så att jag kunde ringa HEM till honom. Det gick han förstås inte med på, och då frågade jag "du vill alltså inte bli uppringd i hemmet?" varpå han svarade "Nej". Så då sade jag helt enkelt "Tja, då vet du hur det känns för mig just nu" och så slängde jag på luren.

Det här är en kille som är betydligt elakare än så:

http://warpdrive.se/?17807

2 kommentarer:

Loyce sa...

Om man nu inte vill ägna sig åt att göra livet svårt för alla stackars telefonförsäljare som har oturen att ringa hem till sig kan man istället offra lite tid på att anmäla sig till NIX.

Fredrik Persson sa...

Det kan vara ett bra alternativ, för de små stackrarnas skull!