2007-12-09

Lite otäckt

Jag bor i Linköping och i fredags kväll hämtade jag upp en bekant på Repslagaregatan ett par minuter efter 19 på kvällen, för gemensam färd till ett för denna blogpost irrelevant mål.

Idag läser jag detta.

Det är alltså en okänd individ som knivhuggit en 80-årig man på öppen gata. Jag vet inte exakt när det hände, men det kan ha varit samtidigt som jag befann mig ett och ett halv kvarter bort. 80-åringen överlevde, som tur var. Och jag såg ingen suspekt individ komma springande, tyvärr. Man kanske hade kunnat hjälpa polisen med ett signalament i så fall.

Med tanke på det ohyggliga dubbelmordet som ägde rum i Linköping den 19:e oktober 2004 så vandrar naturligtvis tankarna iväg. Den gärningsmannen är fortfarande oidentifierad. Tänk om det var samma person? Tänk om dubbelmördaren gick förbi mig när jag lyfte in min kompis väska i min bil i korsningen mellan Repslagaregatan och Linnégatan?

1 kommentar:

Anonym sa...

Seriöst, du bör höra av dig till polisen och berätta att du inget såg. Det kan hjälpa dem att kartlägga flyktvägen bättre.