2006-04-07

Vem tusan är "Samuel Sirén"?

Ibland snubblar man, fortfarande, över små guldkorn på nätet. Och jag som trodde att hela Internet var utforskat och kartlagt vid det här laget.

Samuel Siréns websida (notera websida, INTE blog) finns texter med titlar som "Angående iskensättning av nötboskap, dess syfte och dess konsekvenser" samt "Han stal min spatserkäpp med flit - den yttersta sanningen i pi".

Men den främsta anledningen till att jag blev så perplex över denna persons texter just nu var att en av dem redde ut en sak som jag från och till brytt min hjärna med - varför uttrycket "frihet från kapitalism" är så... fel. Det är något som är trasigt i själva utsagan, den håller inte ihop. Tack, Samuel, för den eminenta texten med titeln (och samtidigt svaret på mina bryderier) "Kapitalism ÄR frihet!".

1 kommentar:

Joacim Persson sa...

Hr Sirén är en välkänd mångårig figur på swnet.politik

Men hans nya url hade jag inte.